Броколи и зеле против високо кръвно

Включването на броколи и зеле в менюто може да помогне за понижаване на кръвното налягане. Това се дължи на факта, че те имат високо съдържание на глутаминова киселина. Глутаминовата киселина е най-често срещаната аминокиселина и отговоря за почти една четвърт от растителните белтъци и почти една пета от животинските белтъци.
Други източници са пълнозърнестите храни като ориз, пълнозърнест хляб и закуски, соеви продукти (тофу), твърдата пшеница, която се използва за производството на паста.
За проучването учените са анализирали количеството на пет аминокиселини – градивните блокове на протеините, в хранителния режим на хора от САЩ, Обединеното Кралство, Китай и Япония. Изследването, обхванало 4 680 души на възраст между 40 и 59 години, показва, че колкото повече протеини консумират хората, толкова повече падало тяхното кръвно.
Доктор Ян Браун, епидемиолог в Кралския колеж в Лондон, казва:
Глутаминовата киселина може да обясни до някъде връзката между растителните протеини и по-ниското кръвно налягане. Но тя не е магическа пръчка, която да предотврати високото кръвно налягане, а растителните протеини и глутаминовата киселина са просто елементи от здравословния начин на хранене.
Изследването е публикувано в журнала на американската асоциация за сърдечно-съдови заболявания.
Харесва ми

Pingback: myhappypond.com » Blog Archive » Митове и факти за кофеина